Iako cene automobila u Evropi sve više padaju, održavanje kola s druge strane postaje sve skuplje, navela je Evropska komisija (EK), izvršno telo Evropske unije. Neophodno je obaranje prekomernih troškova servisiranja vozila. Komisija je ocenila da su cene popravke i usluga održavanja kola, kao i rezervnih delova, porasle "iznad inflacije" u 2009. godini, i to za 1,5, odnosno 0,7 procenata. U periodu recesije, uprkos tome, porasli izdaci za popravku vozila, kao i cene rezervnih delova. Popravke i održavanje automobila učestvuju sa oko 40 odsto u ukupnim troškovima njihovih vlasnika. Prema novim propisima EU, od 1. juna se sprečavaju zloupotrebe garancija proizvođača vozila, koji zahtevaju da se servisiranje obavlja isključivo u ovlašćenim garažama. Dok troškovi popravke rastu, cena automobila pala je u 24 od 27 članica Unije, u proseku za 0,6 odsto.
Iako cene automobila u Evropi sve više padaju, održavanje kola s druge strane postaje sve skuplje, navela je Evropska komisija (EK), izvršno telo Evropske unije.
Kako su upozorili, neophodno je obaranje prekomernih troškova servisiranja vozila.
Komisija je ocenila da su cene popravke i usluga održavanja kola, kao i rezervnih delova, porasle "iznad inflacije" u 2009. godini, i to za 1,5, odnosno 0,7 procenata.
- Zadovoljan sam što potrošači u Evropi imaju koristi od jačanja konkurencije na tržištu automobila - kazao je komesar Evropske komisije za konkurentnost Hoakim Almunija i upozorio da su u periodu recesije, uprkos tome, porasli izdaci za popravku vozila, kao i cene rezervnih delova.
Kako navodi EK, popravke i održavanje automobila učestvuju sa oko 40 odsto u ukupnim troškovima njihovih vlasnika.
Prema novim propisima EU, od 1. juna se sprečavaju zloupotrebe garancija proizvođača vozila, koji zahtevaju da se servisiranje obavlja isključivo u ovlašćenim garažama.
Dok troškovi popravke rastu, cena automobila pala je u 24 od 27 članica Unije, u proseku za 0,6 odsto.
- Cena vozila porasla je 7,7 odsto u Britaniji i 2,7 odsto u Švedskoj - navela je Komisija i dodala da su te dve zemlje imale korist od prethodnog velikog pada cene u 2008. godini, od 9,7, odnosno 5,0 odsto.
U Holandiju su cene prošle godine ostale nepromenjene u odnosu na godinu ranije.
Najveći pad cena automobila zabeležen je u novim članicama EU, i to u Sloveniji za 13,4 dosto, 11,1 odsto u Litvaniji i 11 procenata u Slovačkoj.
Prema oceni analitičara, činjenica da su nove članice EU bile više pogođene recesijom od EU u celini u 2009. godini, najverovatnije je doprinela smanjivanju cene vozila na tim tržištima.
Od ostalih velikih privreda EU, cena kola u Španiji smanjena je 4,7 odsto, 1,1 odsto u Italiji, 1,0 odsto u Nemačkoj i 0,6 odsto u Francuskoj.